Thursday, February 3, 2011

AMBENG

OK readers, ari tu aku pegi padang jawa, shah alam..actually tak tau lah padang jawa tu area shah alam or klang, aku main sebut je shah alam sebab aku tak tahu...janji selangor..hhaha..aku pegi sana sebab ada kenduri tahlil..one of my family dah pergi meninggal kan aku sekeluarga...Allah lebih menyayangi dia..kami redha atas pemergian itu..moga roh arwah pak long ditempat kan di tempat orang yang beriman..amin...Al-Fatihah utk arwah...(T_T)

Ok, balik ke cerite asal, aku pegi kn sebab kenduri..dah seminggu dah arwah pak long pegi...gerak kul 3 petang kesana dan balik umah hampir kul 2 pagi..penat kot drive..maasa kat sana makanan dihidang kan mengikut tradisi jawa..makanan diletakkan dalam satu dulang besar dan diletakkan dengan beberapa jenis lauk..nampak memang sedap, tapi minta maaf lah ye, aku memang tak dapat makan macam tu sebab makanan tu dikongsia ramai-ramai..tapi bagi keturunan jawa, itu memang dah menjadia kebiasaan diorang...aku tak dapat nak amik pic banyak sangat sebab masa diorang bahagi-bahagi kan makanan tu aku kat umah sepupu aku..hoho...yang aku dapat amik, masa diorang tengah susun lauk-lauk tu...







p/s: sebenarnye tak siap lagi tapi akibat kebosanan yang melampau, aku bla pegi umah sepupu..hahahah

No comments:

Post a Comment