Saturday, August 18, 2012

29 RAMADHAN

hollaaaaaaaa everybody..
woahhhh!!sgt teramat lama dh aku xupdate blog aku ni..
dh bersawang tebal dh blog aku..
siannnnnn awk ye blog sy xupdate..
xde idea actually..
plus malas nk update..
kna perah tenaga n idea utk tulis..
bl dh perah xnk bhenti plk kn..
2 yg mlas tu..
HAHAHA..

ok dh, stop babbling..
sedar xsedar arini dh masuk 29 ramadhan n insyaAllah hari terakhir puasa tahun ni..
sekejap je masa berlalu kn??
rasa mcm semalam je baru puasa..
xterasa sangat pun puasa..
ouh!!
insyaAllah sok umat Islam akn menyambut aidilfitri..
pasti ramai yg akn merindui ramadhan kali ni..
termasuk aku..
entah sempat atau tidak utk btemu ramadhan akan datang..
=(

if u noticed, bila penghujung ramadhan pasti lagu raya, cerita2 raya byk kuar kt radio n tv kn??
bila dilayan mmg sgttttttt seronok sbb nk meraikan kemenangan setelah sbulan bpuasa..
nk jumpa saudara mara,nk erat kan hbgn suma lh..
tp bila fkir2 blk (bg yg bfikir) kite suma alpa dan leka akan berlalu nye ramadhan sedikit demi sedikit..
bg yg bfikir, diorg akn berasa sedih n rindu dgn bulan yg pnuh barakah ni..
termasuk aku..
(bkn nk ckp aku jns yg bfkir tp kite xtau masih sempat or x nk smbut ramadhan thn dpn)
sedih sgt..
bulan yg pnuh dgn keberkatan, bulan yg tiada hasutan syaitan, bulan yg blh dpt melipat gandakan amalan..
dan satu satunya bulan yg ada malam Lailatul Qadar..
sedihnye nk tggl kn Ramadhan..
=(

apa2 pn, kite kna trus kan jgk kn..
time goes by..
nothing can change anything..
Allah dh merencanakan yg terbaik utk hambaNya..
itu yg pasti..
=')

hbs nye bulan Ramadhan bukan bermakna habisnya juga amalan yg kite lakukan..
mari melipat kali ganda kan amalan dibulan2 seterusnya...
insyaAllah..
=)

No comments:

Post a Comment