Thursday, August 8, 2013

29 RAMADHAN 2013

Assalamualaikum..
sedar xsedar dh 29 ari kite berpuasa kan..
sekelip mata je dah nak habis puasa dah..
tahun ni xterasa sangat pun macam puasa..
rasa macam semalam je baru start..
tapi kite kena terima hakikat dimana Ramadhan kali ni dah sampai kepenghujungnye..

start je maghrib kejap lagi, masuk lah 1 syawal..
syawal dimana umat Islam meraikan kemenangan menahan nafsu ketika Ramadhan..
sedih nye..
belum cukup banyak amalan aku buat Ramadhan kali ini..
tak tahu sempat atau pun tidak untuk bertemu Ramadhan akan datang..
ampun kan aku YaAllah sekiranya belum cukup amalan aku untuk menambah pahala di bulan mulia ni..
='(

aku xtau lah korang sedar atau pun tidak..
tahun ni aku xrsa pun nak raya..
rasa macam biasa je..
xtau korg rasa or x perasaan mcam ni..
nak sedap kan hati, aku fikir aku dah besar je...
excited nye raya tu makin berkurangan..
x mcam budak2  dulu..
mungkin kite bila dh besar ni lebih kepada mengumpul amalan kot..

oh ye, tahun lepas pun aku ada post entry bout 29 Ramadhan jugak..
tapi tu tahun lepas lah..tahun 2012..
now 2013 but still 29 Ramadhan jgk..
doakan lah aku masih berkesempatan update entry utk tahun 2014 pulak ye..

oklah korang, dah nak kul 6ptng dh ni..
nk siap2 kan bahan2 berbuka..
nk masak sikit2 mana yg perlu masak..
akhir kata, 
selamat hari raya maaf zahir dan batin..
andai kata terkasar bahasa, tersilap kata, terguris jiwa, maaf kan aku dari hujung rambut sampai hujung kaki..
manusia mana yang tidak membuat khilaf bukan..
selamat hari raya lagi sekali..
=')



p/s: hati2 semasa beraya..bawa kereta slow2..peringatan utk diri sendiri jgk..mana yang mengenali diri ini, jemput datang rumah ye klu nk mkn kuih yg sy buat..=)


No comments:

Post a Comment