Friday, November 7, 2014

KONGKONG

Assalamualaikum readers..

lama xupdate blog..maybe around setahun or lebih dr setahun rasanye xupdate apa2..
malas lah nak update..aku bukan kaki blogging sgt pun..dulu buat pun sebab trend..lol

oh btw, cerita sekarang aku dh hbs degree aku..n d 5bulan menganggur..what!!! 5bulan??
but its feels just yesterday aku hbs kn intern aku..
so, sekarang just menghitung hari nak konvo on 3rd december 2014..

oh ye, back to main topic..the topic is KONGKONG.. maksud mengongkong dr TERFAKTAB adalah dari istilah pemerhatian aku ialah membelenggu atau membatasi sesuatu. Dari penafsiran cinta pula bermaksud membelenggu dan membatasi pasangan kita dari melakukan sesuatu iaini dari segi perbuatan, kata-kata dan aktiviti. aku kat sini bukan nak cerita pasal cinta..tapi pasal kehidupan aku skng..

as for ur info, or pd sape2 yg dh kenal aku, umur aku dh 24..dua puluh empat..twenty four..lg beberapa bulan dah nak masuk 25..tapi kehidupan aku skng mcm umur aku 17..haishhh..letih lh..

yes..people might say, kau ppuan..kau kena dgr ckp mak ayh kau.. in fact kau sorg je ppuan dlm fmly kau.. yes..mmg aku dgr..but sometimes aku pun nk masa aku sndri..aku nk buat apa yg aku nk wt..its not just following what they say man... bukan nye nk ckp aku ni nk bebas..seriously NOT..tp aku nk ruang utk aku sndri..

mcm mna ntah nk ckp.. nk jumpa kwn2 pun xbg...nk pg kenduri kwn kawin pn xbg..and even worst, nk buat kek pun xbg..oh!! kehidupan apakah yg aku jalani skng ni..ni td msa aku pg bangi..otw blk, mak aku ckp ayh aku xbg aku pg sorg2 blk perak nk pg amik jubah konvo..what the!!!! halloooooooo...aku dh berulang alik perak-gemencheh for 21/2 years.. plezzz lh...im not kid anymore!!!
im 24!! knp kwn2 suma parents dh bg pelepasan..but aku still xdpt..bapak sedih siakkkkk...smpai kan aku dh fkir, if xbg aku pg sorg, xpg konvo pn aku xkisah..this is serious talk! aku xkisah klu xpg konvo skali pun if i didnt get the permission!

aku pnh ckp dgn ayh aku msa nk mntk permission kuar, im 24..,dh nk msuk 25 dh..but dia blh ckp biar lh smpai 40 skali pn..i was just like YaAllah..sebegini sekali kehidupan aku..seriously mmg teruk gile aku rasa..

mak aku penah sama kan aku dgn ank jiran..ika xmcm tu pun..xde pn nk kuar2 jalan2.. yes, aku akui jiran aku bkn mcmtu.. but at least mak dia terbuka nk dgr apa2 cerita psal ank dia..n yes of course terbuka utk dgr cerita pasal lelaki.. n now dh tunng dh pn bdk tu.. but mak aku??? hmmm..lu pikir lah sndri..selalu gk suruh aku cari laki cpt, tunng cpt..tp dlm msa yg sama perli2 aku ckp kena cri biar mak suka..yg mak terima..klu boleh nk pilot, doctor..adoiiii... speechless nk jwb..smpai tdetik kt hati ni, xkawin pun xpelah..bykkkkkk sgt peraturan smpai sakit kepala otak aku..

ok back to kongkong..aku dh semak gile dh duk umah skng ni..seriously tolong lg bg aku kerja..seriously i need my life back..aku bukan jenis ppuan yg duk umah yg xkuar2 umah..n aku bkn jns ppuan liar or whatsoever pggilan mcmtu..aku jns yg aku nk wt, aku wt..aku bosan, aku kuar lepak dgn kwn2..aku xsuka dikongkong!!!

aku rsa, disebab kan kongkong yg mcmni lh, ank2 memberontak..yes, kongkong itu bagus in a positive side..tp berpada pada lh nk kongkong..im not a kid anymore!!!!!!!!!!! bnda yg ditegah lg aku wt..sbb apa???sbb terlampau dikongkong..yaAllah..tolonglh...xtahan dh rasanye lama2 jd penanggur...

dh lh, xtau nk lepas kn mcm mna lg..seksa jiwa!!!



No comments:

Post a Comment